Tłuszcze w diecie – dlaczego są istotne?

Tłuszcze w diecie

Chcesz zadbać o zdrowie i sylwetkę? Twoją pierwszą myślą jest zmiana diety? To dobry pomysł! Jednak pamiętaj, aby nie popełnić powszechnego błędu, jakim jest ograniczenie tłuszczów. Dlaczego są one tak ważne? Sprawdź!

Tłuszcze jako źródło energii

Tłuszcze stanowią niezbędny element codziennej diety. 1 g tłuszczu dostarcza aż 9 kcal i często określa się je jako tzw. „dobre paliwo”. Zdrowe tłuszcze powodują, że masz siłę do pracy i codziennych obowiązków, a także myślenia! Spożycie odpowiedniej ilości tłuszczów jest szczególnie polecane osobom, które prowadzą bardzo aktywny tryb życia, dlatego np. dieta Sport dostępna m.in. w serwisie https://www.lightbox.pl/ wyróżnia się właściwą zawartością tego makroskładnika w przygotowanych posiłkach.

Tłuszcze dostarczają cholesterol

Jednym ze składników tłuszczów zwierzęcych jest cholesterol. Wbrew powszechnej opinii, nie należy go załkowicie unikać. Cholesterol odpowiada m.in. za pracę mózgu i komórek nerwowych! Co więcej, jest również prekursorem w produkcji witaminy D3 i hormonów h. Dlatego jest równie ważny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka, jak pozostałe składniki diety.

 Unikaj tłuszczów trans

Spożycie tłuszczów trans powinno być jak najmniejsze, choć trudno je zupełnie wyeliminować, bo występują w bardzo niewielkich ilościach m.in. w mleku i maśle. Natomiast ich najważniejszym źródłem są utwardzane margaryny oraz produkty ją zawierające, chipsy, przetworzona żywność i wszystko, co smażone jest na oleju w wysokich temperaturach (fast food). Tłuszcze trans szkodzą na układ sercowo-naczyniowy zwiększając ryzyko rozwoju miażdżycy oraz podwyższając stężenie tzw. złego cholesterolu (LDL) we krwi, jednocześnie obniżając poziom „dobrego” cholesterolu (HDL).

Tłuszcze a poziom witamin A, D, E i K

Tłuszcze w diecie są potrzebne do tego, żeby witaminy A, D, E i K, które są zawarte w wielu produktach spożywczych, mogły wchłonąć się do organizmu i wspomóc jego funkcjonowanie. Dlatego oleje oraz inne produkty, zawierające zdrowe tłuszcze, znajdują się w menu diet pudełkowych. Kraków to m.in. miasto, w którym możesz zamówić takie posiłki prosto do domu i nie martwić się o prawidłową podaż tłuszczów w swojej diecie.

Tłuszcze zawierają cenne kwasy tłuszczowe

NNKT, czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe znajdują się w tłuszczach roślinnych oraz tłustych rybach morskich. Odpowiadają m.in. za regulowanie pracy układu krążenia i muszą być dostarczane do oragzanizmu wraz z pożywieniem.

Dobrym pomysłem jest np. używanie np. nierafinowanego oleju rzepakowego i oliwy jako dressingu do sałatek. To sekret dietetyków, którzy tworzą catering dietetyczny w Krakowie. Dzięki wykorzystaniu dobrej jakości oleju można stworzyć pełnowartościowy posiłek, zapobiegający ewentualnym niedoborom.

Pamiętaj, że to nie tłuszcze szkodzą, a ich nadmiar oraz niewłaściwy rodzaj! Zadbaj o ich zbilansowaną ilość w diecie, a z łatwością zachowasz dobre zdrowie i smukłą sylwetkę.

Recommended Articles

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close