Jak wzmocnić stawy kolanowe?

Kolagen do kolan.

Problemy z kolanami i stawami kojarzą się najczęściej z podeszłym wiekiem. Warto wiedzieć jednak, że kolagenu, składnika niezbędnego do sprawnej pracy chrząstki stawowej, ubywa już po ukończeniu 25 roku życia. W efekcie na problemy ze stawami mogą narzekać także ludzie młodzi. Przeciążeniom, zamiast leczyć, najlepiej zapobiegać. Dowiedz się, jak wzmocnić stawy kolanowe.

Kolagen na stawy kolanowe – jaki wybrać?

Kolagen to naturalne białko, wytwarzane przez każdy organizm. Stanowi jeden z najważniejszych elementów budulcowy tkanek, zarówno zewnętrznej warstwy, czyli skóry, jak i masy kostnej oraz tkanki łącznej. W efekcie nawet jego niewielki ubytek może prowadzić do przykrych dolegliwości, które wpływają na komfort całego życia. Warto wiedzieć, że możliwości syntezy kolagenu w organizmie spadają wraz z wiekiem. Po 60 roku życia jego wytwarzanie jest prawie niemożliwe. Ilość kolagenu w organizmie spada jednak już po 25 roku życia, średnio o dwa procent rocznie. W rezultacie dolegliwości związane z brakiem wystarczającej ilości białka, takie jak przeciążenie czy sztywność stawów, mogą cierpieć także młodzi ludzie. Szczególnie często problemy ze stawami dotyczą osób uprawiających sporty – intensywny wysiłek przyśpiesza degradację kolagenu. Oprócz tego czynnikami wpływającymi niekorzystnie na działanie struktur stawowych są stres, promienia słoneczne, nadmiar używek, zła dieta czy choroby autoimmunologiczne.

Objawy niedostatku kolagenu to ból, stan zapalny, zaczerwienienie skóry, ukłucia oraz trzaskanie podczas ruchu. W przypadku wystąpienia takich typu objawów, z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić można problemy z syntezą kolagenu. W takim wypadku warto zadbać o wsparcie wytwarzania białka, np. poprzez suplementacje. Warto wiedzieć, że do organizmu dostarczać nie tylko sam kolagen, ale także inne składniki, które mobilizują organizm do naturalnej syntezy kolagenu. Do takich należy np. witamina c. Jej działanie jest niezbędne do syntezy białka. Także niedobór witaminy d hamuje syntezę kolagenu. Żeby zachować zdrowie należy dbać o nie holistycznie, dostarczając wszystkie niezbędne składniki mineralne i witaminy.

Na mobilność stawów wpływają również inne związki, takie jak kwas hialuronowy.

 

  • [obraz_1]

 

Suplement diety na regenerację chrząstki

Proces degradacji chrząstki można spowolnić, a nawet zatrzymać. Kluczowa jest jedna odpowiednia, zdrowa dieta, bogata w białko.

Naturalnie kolagen występuje w mięsie – czerwonym, białym oraz rybach, jednak w takim formie nie jest najefektywniej przyswajany przez organizm. Lepszą wchłanialnością odznacza się kolagen hydrolizowany, czyli rozbity przez wodę na mniejsze cząsteczki. Aminokwasy krótkołańcuchowe są lepiej wchłaniane przez krwioobieg, a w efekcie lepiej wpływają na tkanki i układ kostny.

Warto wiedzieć, że w chrząstce występuje kolagen typu ii i to właśnie tym warto kierować się, wybierając kolagen na stawy kolanowe.

Hydrolizowany kolagen na sprawną pracę chrząstki stawowej

Warto wiedzieć, że nie każdy preparat z kolagenem jest również skuteczny. Z tego powodu warto kupując preparaty z kolagenem warto skierować się do sprawdzonej apteki internetowej, a także zasięgnąć opinii od specjalistów. Sprawdzona, dopasowana do indywidualnych problemów terapia to klucz do zwiększenie mobilności stawów, a tym samym polepszenie codziennego życia.

 

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close